Obvykle stačí, aby odlétl kamínek od auta jedoucího před vámi, a prasklé nebo dokonce rozbité sklo je na světě. Je lepší k uhrazení škody na předním skle auta „havarijko“ nebo povinné ručení?

K události nedošlo vaší vinou, a tak by se mohlo zdát, že povinné ručení viníka je na takovou škodu to pravé.

Nebývá to tak

Pojišťovny podobné případy příliš neuznávají. Obvykle chybí jakýkoliv důkaz a druhý řidič se o všem dozví až ve chvíli, kdy ho informuje poškozený. Rozhodně pomůže svědek, spolujezdec nebo kamera uvnitř vozidla. Ale ti nejsou vždy po ruce. V případě jejich nepřítomnosti vás zachrání už jen vaše připojištění nebo havarijní pojištění. Co je lepší?

Havarijní pojištění nebo připojištění?

Havarijní pojištění takovou škodu samozřejmě hradí. Smlouva je ale zpravidla sjednaná s vyšší spoluúčastí, např. 5 % z pojistného plnění, ale minimálně 5 000 korun. Při využití havarijního pojištění je také nutné počítat se snížením bonusu a tedy zdražením pojistného pro příští období.

Proto se vyplatí sjednat si připojištění čelního skla k povinnému ručení. Nejlepší je si toto připojištění sjednat na všechna výhledová skla. Spoluúčast zde vůbec není, nebo je výrazně nižší. Pozor však na to, že se některá připojištění nemusí vztahovat na střešní okno nebo panoramatickou střechu. V případě, že něco z toho na svém voze máte, měli byste myslet i na to a dobře prostudovat pojistné podmínky.

Nenechte si zkazit den prasklým sklem u svého auta, mějte povinné ručení s připojištěním skel. Stojí to je pár set korun navíc. Když se vám potom taková nehoda stane, odvezete své auto do partnerského servisu, kde vám sklo zdarma vymění a nechají si poslat pojistné plnění od vaší pojišťovny. Nemusíte tak nic platit ze svého, ani řešit papírování s pojišťovnou.

Sdílet příspěvek na: